کدام روش کاشت دندان بهتر است

هزینه لمینت دندانی

 

اولین چیزی که نشان می‌دهند شما شاد هستید و شادی را برای اطرافیان به ارمغان می‌آورید، لبخندی است که می‌زنید. لبخند هالیوودی با شکل و شمایل فک، پوست صورت، لب‌ها و البته دندان‌هایتان ظاهر می‌شود.

دندان‌ها، یکی از اعضای مهم برای زندگی بهتر ما انسان‌ها هستند. باعث می‌شوند، فرم و شکل صحیح فک‌ها حفظ شود، غذا به راحتی و سادگی خرد و آماده هضم باشد، تلفظ بخشی از کلمات به وضوح انجام شود و...

اما عدم مراقبت از آنها و استفاده ناصحیح، باعث بروز مشکلات فیزیکی برای دندان می‌شود.

آسیب‌های دندان

به 2 بخش تقسیم می‌شود:

1- آسیب‌های ظاهری

  • شکستگی جزئی
  • جابجا بودن دندان
  • بد رنگی رنگ
  • ترک‌های سطحی

2- آسیب‌های عمقی

  • عفونت لثه
  • عفونت ریشه

در چه مواردی می‌توان از لمینت استفاده کرد؟

  • بد رنگی دندان
  • کجی و بد شکلی دندان
  • جایگزین ارتودنسی (در برخی موارد)
  • شکستگی دندان
  • ترک خوردگی

برای چه کسانی استفاده از لمینت دندان ممنوع است؟

  • کسانی که عادت دارند دندان قروچه انجام دهند. این عمل به مرور باعث از بین رفتن مواد لمینت شده و آسیب‌های جدی به باقی دندان‌ها وارد می‌کند. همچنین عادت‌های دیگری که بتواند به ظاهر لمینت آسیب‌های جدی وارد کند.
  • کسانی که دچار پوسیدگی و عفونت لثه می‌باشد. این دسته افراد، نمی‌توانند از لمینت استفاده کنند. لذا پزشک معالج ابتدا راهکارهایی برای رفع این موارد آسیب پیشنهاد می‌دهد و بعد از رفع مشکل، اقدام به نصب لمینت می‌کند.

  • کسانی که سایش شدید مینای دندان دارند. به دلیل این که امکان نصب صحیح لمینت روی دندان‌های این افراد وجود ندارد، این روش برای درمان آن‌ها قابل استفاده نیست. لذا به این دسته افراد پیشنهاد می‌شود از روکش دندان برای زیبایی استفاده کنند.

هزینه لمینت دندانی

در کنار موارد پزشکی، ممنوعیت‌ها و طریقه استفاده، هزینه لمینت دندانی برای کسانی که به این موضوع دچار شده‌اند، بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا بدلیل مشکلات اقتصادی، اولویت خانواده‌ها بیشتر به سمت درمان موارد مهم است تا صرف کردن هزینه لمینت دندانی برای بدست آوردن زیبایی.

اما در صورت ارائه قیمت‌های مناسب و خدمت رسانی مکفی، قطعاً کسانی که به این موضوع نیاز پیدا کرده‌اند، تمایل به درمان خواهند داشت.

 

روش‌های محاسبه هزینه لمینت دندانی

1- نوع لمینت استفاده شده در قیمت گذاری بسیار مهم است. با وجود انواع مختلف و کارکردهای گوناگون می‌بایست ابتدا معاینه شوید و سپس دندان پزشک معالج بر اساس نوع وخامت و موارد دیگر، جنس لمینت استفاده شده برای دندانتان را اعلام کند و طبق مورد استفاده، قیمت ابلاغ شود.

2- جاگیری دندان‌ها دیگر مورد قابل محاسبه در قیمت گذاری است؛ زیرا شیوه قرار گرفتن دندان‌ها در کنار هم سختی و سادگی طراحی را نشان داده و بر اساس آن هزینه لمینت دندانی محاسبه می‌شود.

3- از همه مهمتر تعداد دندان‌هایی است که می‌بایست لمینت شوند؛ زیرا در کنار موارد قیمت گذاری بالا، هزینه ساخت و نصب به صورت تکی و دندان به دندان انجام می‌شود. لذا پزشک معالج می‌بایست بعد از معاینه، تعداد دندان‌های ایجاد شده را به شما اعلام کند تا هزینه لمینت دندانی محاسبه گردد.

توجه: هیچ وقت مبلغ افرادی که هزینه لمینت دندانی را پرداخت کرده‌اند را مورد قضاوت برای خود انجام ندهید زیرا این هزینه‌ها از فردی تا فرد دیگر متفاوت است. لذا حتماً بعد از معاینه و قیمت گذاری بر اساس موارد فوق تصمیم به لمینت گذاری بگیرید.

لمینت دندان چیست؟


لامینت های سرامیکی یا چینی که به آن ها ونیر دندان هم گفته می شود، لایه ای از مواد همرنگ دندان است یا پوسته های نازکی از جنس سرامیک هستند که به سطح جلویی دند ان ها متصل می شوند.ونیر ها یا از جنس کامپوزیت هستند و به طور مستقیم و داخل مطب ساخته می شود و یا از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته می شوند که به آن ها ونیر سرامیکی گفته می شود.ضخامت این پوسته ها حدوداً 5/0 تا 6/0 میلی متر است، یعنی دو برابر ضخامت پوسته تخم مرغ . بعضی از انواع لامینت ها، مانند مارک تجاریِ لومنیرز، حتی نازک تر از این هم هستند.

لمینت دندان از چه جنسی است؟


تفاوت اصلی لمینت دندان یا لامینت سرامیکی و کامپوزیتی در چیست؟
لامینت های سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارند. ثبات رنگ در لامینت های سرامیکی بیشتر است و اصولا ظاهر زیباتری دارند.لامینت های کامپوزیتی ثبات رنگ کمتری دارند و مزیت اصلی آن ها نسبت به لامینت های سرامیکی، قیمت ارزان تر و تراش کمتر دندان است.

تفاوت لمینت دندان و روکش دندان در چیست؟
یکی از تفاوت های اساسی میان ونیرها و روکش های دندان، مقدار سطحی از دندان است که هر یک پوشش می دهند.

شناخت لمینت دندان خوب و با کیفیت مهم است
ونیرها تنها سطح جلویی دندان را پوشش می دهند. آن ها بسیار نازک بوده و عموماً ضخامتی معادل 1 میلی متر یا کمتر دارند.

روکش ها عموماً تمامی دندان را احاطه می کنند (یک روکش کاملاً سطح دندان را می پوشاند و در زمان نصب آن، در مقایسه با نصب ونیر، مقدار بسیار بیشتری از دندان تراشیده می شود). معمولاً ضخامت روکش های دندان 2 میلی متر یا بیشتر است.

لامینت ها در ابتدا به عنوان جایگزین دستگاه های ارتودنسی برای بزرگسالانی ساخته شدند که دندان های صافی نداشته و در عین حال نمی خواستند تحت درمان طولانی مدت به وسیله بریس ها قرار بگیرند. نصب لامینت دندان عملی است که با یک بی حسی جزئی یا حتی بدون آن قابل انجام بوده و گزینه ایده آلی برای بهبود سریع ظاهر دندان های جلویی است.

لامینت برای «اصلاح مشکلات خفیف تا متوسط دندان های قدامی» کاربرد دارد. بسیار مهم است که دندان دچار ضایعات گسترده نباشد و مشکلات زیبایی در حد می نای دندان ختم شود.

 

روش کار دندانپزشکی زیبایی در انجام لمینت دندان


دندانپزشکی زیبایی می تواند به چند روش ونیرهای (لامینت های) سرامیکی را برای بیمار نصب کند. یکی از این روش ها، تکنیک بدون تزریق بی حس کننده و بدون دریل کردن دندان ها است که تنها با استفاده از محصولات فوق نازکی مانند لومینرز امکان پذیر است. دلیل این امر آن است که ونیرهای سرامیکی فوق نازک آن قدر نازک هستند که می توان آن ها را بدون نیاز به تراشیدن دندان، مستقیماً روی دندان چسباند، و از آنجا که در این روش از دریل استفاده نمی شود نیازی به بی حسی هم نیست.اگر دندان ها ظاهر بیش از اندازه ناخوشایندی داشته باشند می توان با دریافت هزینه ای اضافی، یک ونیر موقت روی آن ها نصب کرد.

وقتی که ونیرهای سرامیکی آماده شدند، دندانپزشک تک تک آن ها را روی دندان ها قرار می دهد تا علاوه بر اطمینان از صحیح بودن اندازه آن ها رنگ یا درجه رنگ آن ها را نیز چک کند. هنگامی که ونیرهای روی دندان هایتان قرار دارند نتیجه کار را ببینید و به دقت به رنگ آن ها توجه کنید. در این مقطع نیز هنوز می توان رنگ ونیرها را به وسیله درجه رنگ سیمان مورد استفاده (به عنوان چسب) تغییر داد. پس از چسباندن ونیرها به دندان ها با استفاده از سیمان دیگر نمی توان رنگ را تغییر داد. برای نصب ونیر، دندان با مواد شیمیایی خاصی پاک می شود تا ونیر بهتر به آن بچسبد. پس از آنکه سیمان مخصوص روی دندان قرار گرفت و ونیر هم روی آن چسبانده شد، با استفاده از یک نوع پرتو نوری سیمان سخت می شود.

موارد کاربرد لمینت دندان


راه حلی برای لک زدن فیلرها :معمولاً فیلرهای (کامپوزیت دندانی) سفید رنگ به مرور زمان بدرنگ می شوند. در مقابل، زیبایی سطح سرامیکی ایجاد شده توسط یک ونیر چینی عموماً عمر طولانی تری دارد.

ترمیم عیوب و نقایص جزئی دندان :اغلب، دندان هایی که کمی دچار ساییدگی، لب پریدگی یا عیوب سطحی (مانند فرورفتگی یا گودی) هستند یا به مقدار نسبتاً جزئی رشد غیرطبیعی داشته اند (رشد دندان های پیشین کناری به شکل خرده دندان های مخروطی شکل ) با استفاده از ونیرهای سرامیکی به خوبی درمان می شوند.

نمونه مدلسازی شده لمینت دندان قبل و بعد 
در مواردی که ناحیه درگیر بسیار محدود است، اغلب باندینگ دندان گزینه بهتری است (زیرا ساده تر بوده و عملی غیر تهاجمی تر است). اما اگر بخش قابل توجهی از سطح جلویی دندان به اصلاح سطح، دوام بیشتر، مقاومت در برابر لک پذیری و ظاهری طبیعی نیاز داشته باشد، که بتوان با لامینت های سرامیکی به آن ها پاسخ داد، این گونه لامینت ها گزینه ای بی نظیر خواهند بود.

تغییر دادن رنگ دندان ها :می توان از لامینت های سرامیکی برای روشن کردن رنگ دندان ها استفاده کرد. به این ترتیب می توان مشکل دندان هایی که لک های حاصل از تتراسایکلین یا فلوروزیس دارند، یا دندان هایی که به خاطر آسیب دیدگی یا درمان ریشه دندان تیره شده اند را حل کرد. البته برای این کار باید دندان از نظر ساختاری سالم بوده و تنها نیاز به یک تغییر رنگ ساده داشته باشد.

لمینت دندان یا ارتودنسی فوری


زیبایی دندان های به هم ریخته با لمینت دندان بدون ارتودنسی
می توان از ونیرهای سرامیکی برای بستن فواصل بین دندان های یک شخص استفاده کرد. در واقع، آن ها گزینه های کاملاً مناسبی برای انجام این کار هستند. البته برای فواصل بسیار کوچک، معمولاً باندینگ دندان گزینه بهتری است (زیرا درمان ارزان تر و محافظه کارانه تری می باشد).

اگر مشکل ردیف نبودن دندان های شخص زیاد شدید نباشد، می توان با استفاده از ونیرها لبخند او را متعادل تر ساخت. اما استفاده از این ابزار برای دندان های بسیار کج و معوج (که برای ردیف شدنشان در حد مطلوب، باید به مقدار زیادی تراشیده شوند) باعث کاهش عمر اتصال لامینت به دندان می شود. (در چنین مواردی «درمان ایده آل» آن خواهد بود که ابتدا دندان ها با استفاده از ارتودنسی تا حد ممکن ردیف شوند و سپس اگر به بهبود بیشتری نیاز بود، از ونیرها استفاده شود.

بعد از نصب ونیرها در لمینت دندان چه اتفاقی برای دندان ها می افتد؟
شکل و اندازه دندان ها تنها کمی دستکاری می شود، و ونیر روی خود دندان های شخص نصب می شوند. اگر ونیرها به طور مرتب نخ دندان کشیده و مسواک زده شوند احتمال افزایش میزان پوسیدگی وجود نخواهد داشت. در کل، برای سلامت دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی آن ها بهتر است میزان مصرف شکر را پایین نگه دارید و مصرف آن را به همان زمان صرف وعده های غذایی محدود کنید.دقت دندانپزشک در انجام لمینت دندان اهمیت خاصی دارد

لمینت دندان یا ونیرهای سرامیکی چقدر دوام دارند؟


ونیرها می توانند از هفت تا بیست سال دوام داشته باشند. خود ونیرها زنده نبوده و بدون تغییر هستند، در حالی که دندان یا دندان هایی که به آن چسبیده اند و همچنین بافت لثه اطراف آن زنده بوده و امکان تغییر دارند. برای مثال، عقب رفتن خط لثه باعث نمایان شدن سطوح ریشه دندان می شود. عموماً اگر یک ونیر از جای خود کنده شود می توان آن را دوباره به دندان چسباند. اگر هم لب پریده شود، گاهی اوقات قابل ترمیم خواهد بود و در غیر این صورت باید تعویض شود.

آیا در جریان لمینت دندان، دندان ها تراش می خورند؟


تراش دندان قبل از گذاشتن لامینت بستگی به طرح و شکل اولیه دندان ها و وضعیت اکلوژن بیمار دارد. در برخی از موارد انجام هیچ گونه تراشی لازم نیست اما در برخی از موارد تراش دندان لازم است. البته به طور کلی تراش ایجاد شده در دندان ها بسیار محافظه کارانه تر از تراش روکش است و حجم بسیار کمتری از دندان تراشیده می شود.

بعد از شکستگی لمینت دندان چه باید کنیم؟


اگر اصول اولیه انتخاب بیمار برای درمان لامینت به درستی مورد نظر قرار گرفته باشد و بیمار هیچ گونه کنترااندیکاسیونی در مورد درمان لامینت نداشته باشد احتمال شکستگی ترمیم بسیار کاهش می یابد اما از بین نمی رود. چون در طول عمر درمان لامینت بیمار نقش اساسی ایفا می کند. بیمار باید از برخی عادات غذایی خود مانند گاز زدن غذاهای سفت، جویدن یخ و… خودداری کند تا طول عمر درمان افزایش یابد. اما در صورتی که لامینت کامپوزیتی یا سرامیکی دچار پریدگی شود، با کامپوزیت فابل ترمیم و اصلاح است.

مزایای لمینت ها و نصب لمینت دندان


لامینت های سرامیکی، اگر به خوبی ساخته شوند، می توانند نور را به شکلی بسیار طبیعی انعکاس داده و ظاهری بسیار واقعی داشته باشند.مزیت دیگر ونیرهای سرامیکی سطح شیشه مانند غیرقابل نفوذ آن ها است که در برابر لک زدن مقاوم می باشد. در مقابل، موادی مانند باندینگ دندان عموماً در طول زمان لک زده یا بدرنگ می شوند.

موارد عدم کاربرد لمینت دندان
در برخی از موارد، بعضی از دندان ها یا حتی برخی اشخاص به خصوص، کاندیداهای خوبی برای این روش نیستند. نمونه هایی از این موارد عبارتند از:

نیروهای زیادی به دندان ها وارد شود: افرادی که دندان هایشان را به شدت به هم می فشارند و می سایند (یا به گفته دندانپزشکان دندان قروچه می کنند)، یا آن هایی که دندان های جلویی شان ارتفاع کمی دارند و به هم نمی رسند، کاندیداهای خوبی برای ونیرهای سرامیکی نیستند.

دندان هایی که نیاز به تقویت و محکم سازی دارند: دندان هایی که مقدار قابل توجهی از ساختار خود را به دلیل ساییدگی، پوسیدگی یا شکستگی از دست داده اند و همچنین آن هایی که بخش زیادی از آن ها با فیلر پر شده است برای این روش مناسب نیستند.

دندان هایی که مینای ناچیزی دارند : یک ونیر سرامیکی تنها زمانی محکم در جای خود باقی می ماند که بخش اعظم آن به مینای دندان چسبیده باشد.

مراقبت های بعد از لمینت دندان


در کل برای هر گونه درمان ترمیمی دندان پزشکی رعایت بهداشت دهان الزامی است، اما در مورد درمان لامینت علاوه بر رعایت اصول بهداشتی استفاده از دستگا ههای پیزوالکتریک جرم گیری باید با احتیاط انجام شود. همچنین برخی از دهان شویه های حاوی فلوراید روی لامینت تاثیر منفی دارد. بنابراین قبل از استفاده از دهان شویه باید با دندانپزشک مشاوره به عمل آید.

چه کسانی شرایط لمینت دندان را دارند

لمینت دندان در واقع به منظور ایجاد دندان هایی زیبا و خوش فرم به کار گرفته می شود . همه ما مشتاق داشتن یک لبخند زیبا هستیم اما برخی به خاطر دندان های بد شکل یا بد رنگ از این نعمت محرومند. اینجاست که متخصص زیبایی و با معجزه ای به نام لمینت دندان لبخند و زیبایی را به صورت افراد باز می گرداند. لمینت دندان یا ونیر لایه ای از مواد همرنگ دندان یا مواد سفید رنگ هالیوودی است که برای اصلاح طرح لبخند فرم، شکل، رنگ و طول دندان ها یا بستن فاصله بین دندان ها و درمان دندان های شکسته روی دندان قرار داده می شود.

محصولات مربوط به دندانپزشکی زیبایی در کشور های مختلف و در سطوح کیفی مختلف تولید می شوند، عموما متریال های درجه یک که استاندارد های کیفی را گذرانده باشند و دارای برچسب هولوگرام که نشان دهنده اصالت محصول می باشد هزینه ی بیشتری نسبت به سایرین دارد و در عوض دارای ماندگاری بیشتری نیز می باشند.

 

برچسب ها: کدام,روش,کاشت,دندان,بهتر,است,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی چیست,هزینه ارتودنسی ,اصلاح طرح لبخند,هزینه اصلاح طرح لبخند,بهترین دندانپزشک زیبایی,دندانپزشک زیبایی ,دندانپزشک خوب در تهران,دندانپزشک خوب در کرج,ساسان ترابیان,دکتر ترابیان,دکتر ساسان ترابیان,فلوراید تراپی,فلورایدتراپی,لبخند هالیوودی ,لبخند هالیودی,اصلاح لبخند هالیوودی,هزینه اصلاح لبخند هالیوودی,لمینت دندان,لمینیت دندان,روکش دندان,روکش لمینتی دندان,هزینه لمینت دندان,هزینه لمینیت دندان,هزینه,هزینه لمینت دندانی,هزینه لمینیت دندانی,ایمپلنت دندان,ایمپلنت دندانی,ایمپلنت,هزینه کاشت دندان,کاشت دندان,
[ جمعه 25 آبان 1397 ] [ 21:56 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

دادخواست به چه معناست؟ خواهان و خوانده کیستند؟

دادخواست به چه معناست؟ خواهان و خوانده کيستند؟

دادخواست به معناي حق و عدالت طلبيدن و دادخواهي کردن است. شخصي که دادخواست را ارائه مي‌دهد، خواهان نام داشته و مدعي وجود حقي براي خود مي‌باشد و با دعوت طرف ديگر پرونده، يعني مدعي عليه، او را به چالش براي احقاق حق خود، نزد دادگاه صالح به رسيدگي پرونده و قاضي عادل مي‌طلبد.

مدعي بايد با در دست داشتن دلايل خود، به دادگاه مراجعه کرده و در دادخواست، فهرست آن را ذکر نمايد. همان‌طور که در فقه نيز آمده است، ارائه دليل با مدعي است لذا با داشتن وکيل حقوقي و کيفري متخصص و خبره  و مشورت با آن مي‌توان بهترين دلايل را جمع‌بندي و ارائه داد.

ادعاي مطرح‌شده در قالب دادخواست، بايد در قالب‌هاي شکلي و قانوني اصلي تنظيم و ارائه شود و درصورتي‌که شرايط شکلي و قانوني آن رعايت نگردد، با رد دادخواست از طرف دادگاه و يا شوراي حل اختلاف مواجه خواهيد شد. پس شرط اوليه رسيدگي دادخواست در دادگاه صالح، تقديم درست و صحيح آن مي‌باشد.

 

چگونگي شرايط طرح دعوا

  • اهميت منجز بودن حق در شرايط طرح دعوا: حقي که به ما اجازه طرح دعوا مي‌دهد بايد در زمان ارائه دادخواست وجود داشته باشد و به‌عبارت‌ديگر، احتمالي و معلق نباشد.
  • اهميت ذي‌نفع بودن در شرايط طرح دعوا: مدعي بايد در صورت پيروزي در دعوا، نفعي از حکم دادگاه به دست آورد و در غير اين صورت، به دليل عدم منفعت براي مدعي، دادخواست رد خواهد شد.
  • اهميت سمت داشتن در شرايط طرح دعوا: شخصي که دادخواست مي‌دهد بايد يا خود مدعي دعوا باشد و يا وکيل حقوقي و کيفري ، وصي و يا قيم مدعي باشد و در غير اين صورت، دادخواست به دليل عدم داشتن سمت فرد ارائه‌ دهنده، رد خواهد شد.
  • اهميت اهليت داشتن در شرايط طرح دعوا: کسي که اقامه دعوا مي‌کند، بايد براي ارائه دادخواست، اهليت لازم ذکرشده در قانون را داشته باشد. فرد مذکور نبايد محجور و مجنون باشد و بايد حتماً به سن قانوني رسيده باشد و در صورت نداشتن شرايط مذکور، ولي يا قيم او مي‌تواند به نيابت از او اقامه دعوا کرده و احقاق حق کنند.
  • اهميت قانوني و مشروع بودن حق: موضوع ادعاشده بايد ازنظر شرع و قانون، قابليت رسيدگي و بررسي در دادگاه صالحه را داشته باشد و درصورتي‌که حق از طريق نامشروع همچون قمار به‌دست‌آمده باشد، قابليت بررسي در دادگاه را ندارد.

وجود اشکال در هر يک از مباحث ذکرشده مي‌تواند از دلايل رد دادخواست و تحميل هزينه اضافي بر مدعي باشد. با داشتن وکيل حقوقي و کيفري مجرب که آگاهي لازم در خصوص دادخواست و نحوه تنظيم و ارائه آن داشته باشد مي‌توانيد گام مهمي جهت پيروزي خود در دادگاه برداريد.

 

برچسب ها: دادخواست,به,چه,معناست؟,خواهان,و,خوانده,کیستند؟,
[ سه شنبه 14 خرداد 1398 ] [ 10:47 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

چه ميشود که جوان هاي ما به جاي کار و تلاش در تخصصشان مي خواهند از راه قمار پولدار شوند؟

قمار آنلاين و روياي نقش بر آب پولدار شدن

روياي نقش بر آب اين روز هاي مال باختگان سايت هاي شرط بندي که نه تنها به واقعيت مبدل نشده بلگه باعث از دست رفتن پول و ثمره تلاش هاي بسياري از افراد شده.

بسياري از مالباختگان سايت هاي پيش بيني فوتبال و شرط بندي نه قصد تفريح داشته اند نه اهل قمار بوده اند فقط به دنبال روشي ميانبر براي پولدار شدن بوده اند و امروز به جز حسرت چيزي نسيبشان نشده، اين افراد عمدتا فريب شاخ هاي اينستاگرام و و عده هاي جذاب آنها را خورده اند که اين موضوع بايد از نظر شخصيتي به صورت عميقي مورد بررسي قرار بگيرد.

چه ميشود که جوان هاي ما به جاي کار و تلاش در تخصصشان مي خواهند از راه قمار پولدار شوند؟

شايد دليل اين است که جوان هاي ما امروزه به جاي اين که در حرفه و تخصصشان مشغول کار باشند و به اصطلاح وقت سر خاراندن هم نداشته باشند بي کار هستند و درآمدي ندارند و به فکر اين هستند که پس انداز خوشان را سکوي پرتابي کنند به سوي موفقيت و ميلياردر شدن اما اتفاقي کي مي افتند کاملا برعکس است و اين کار مي شود مايه افسوس و پيشيماني.

روش جديد کلاهبرداري سايت هاي شرط بندي

در اين روش سايت هاي شرط بندي بازي هاي خاصي را به عنوان بازي هاي پول ساز و راحت معرفي مي کنند مثل بازي انفجار که شاخ هاي اينستاگرام با بي حيايي و روش هاي غير اخلاقي اين بازي را تبليغ مي کنند در اين روش افرادي از سمت اين سايت هاي شرط بندي کلاهبردار مامور مي شوند روش هاي برد ، کد هاي تقلب و ربات هاي بازي انفجار را به افراد ساده باور بفروشند و اين افراد را با اعتماد به نفس کاذب داخل بازي کنند و به راحتي سرمايه اين افراد را از دستشان خارج مي کنند

اين سوال خيلي از افراد است و بايد بگويم رويا و آرزوي بسياري از افراد ساده باور است، اين افراد معمولا به دنبال هک الگوريتم و فرمول بازي و يا خريد ربات تشخيص ضريب بازي انفجار هستند که بايد بدانند اينها همه راه هايي براي کلاهبرداري بيشتر سايت هاي نامعتبر هستند.**يکبار براي هميشه اين را بپذيريد که اين وعده ها جذاب فقط راه کلاهبرداري بيشتر از شماست و به قول شاعر کل اگر طبيب بودي سر خود دوا نمودي**

چگونه مي توان به صورت قطعي جلوي سايت هاي قمار را گرفت؟

اگر بخواهيم براي هميشه از دست تمامي سايت هاي پيش بيني فوتبال و شرط بندي ( قمار ) راحت شويم فقط يک راه تضميني وجود دارد و آن هم افزايش خرد جمعي جامعه نسبت به قمار و روياي نقش بر آب يک شبه پولدار شدن است.

اگر افراد جامعه بپذيرند و درک کنند که هيچکسي تا به امروز از طريق شرط بندي و فعاليت در کازينو هاي آنلاين پولدار نشده به غير از گردانندگان اين سايت ها و براي هميشه اين فکر و کار بي فايده را کنار بگزارند و در اين سايت ها مثل فعاليتي نکنند همين امر باعث مي شود که اين سايت ها به صورت اتوماتيک نتوانند به فعاليت خودشان ادامه دهند.

منبع: تجارت امروز

 

 

برچسب ها: چه,میشود,که,جوان,های,ما,به,جای,کار,و,تلاش,در,تخصصشان,می,خواهند,از,راه,قمار,پولدار,شوند؟,
[ يکشنبه 8 تير 1399 ] [ 16:52 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

هديه تبليغاتي بهترين روش براي بدست آوردن و حفظ بازار

هديه تبليغاتي بهترين روش براي بدست آوردن و حفظ بازار

 

به گفته حرفه ‌اي هاي فروش، هديه تبليغاتي يکي از بهترين روشها براي به دست آوردن و حفظ بازار است که باعث وفاداري مشتريان و کارکنان شرکت به برند مي شود.

مهمترين وظيفه کسب و کارها جلب توجه مشتريان است تا بتوانند نظر آنها را به سمت خدمات و محصولات خود جلب کنند. يکي از راه هاي اثربخش و ماندگار در جلب توجه مشتريان ارائه هديه هاي جذاب و خوب به مشتريان است.

 

فوايد هداياي تبليغاتي

هداياي تبليغاتي و هديه دادن بخشي از سياستهاي بازاريابي و برندينگ کسب و کارها جهت جذب مخاطبان بيشتر است. هداياي تبليغاتي ابزار بازاريابي قدرتمندي در دست کسب و کارهاست تا به وسيله آن خود را به مشتري معرفي نمايند و در ذهن مخاطب ماندگار شوند. هديه تبليغاتي بايد مخاطب را به ياد شما بياندازد و بتواند با مخاطب ارتباط و تعامل برقرار نمايد و اين دليل بر اين نيست که حتما بايد از هداياي تبليغاتي خاص و هداياي تبليغاتي جديد استفاده نماييد، بلکه ميتوان با کمي خلاقيت در طراحي از هداياي تبليغاتي خلاقانه استفاده نمود. پيشنهاد مي گردد کالايي براي هديه دادن انتخاب ميکنيد اول از همه کاربردي باشد، ماندگار باشد و هميشه جلوي چشم مخاطب باشد و از همه مهمتر خلاقانه باشد.

 

براي بهره گيري از بروزترين  هداياي تبليغاتي  شما ميتوانيد هداياي تبليغاتي مختلف را در کنار هم بررسي و انواع آنها را با متريال مختلف از طريق سفارش هديه تبليغاتي را در سامانه ثبت سفارش آنلاين موبوکادو سفارش و  در اسرع وقت با بهترين کيفيت تحويل بگيريد.

لازم به ذکر مي باشد  يکي از روشهاي سفارش محصولات تبليغاتي مراجعه به سايت و سفارش کادو تبليغاتي مي باشد.

 

 

انواع هداياي تبليغاتي

محصولات تبليغاتي روشي براي يادآوري نام برند کسب و کارها هستند. اين روش تبليغاتي هر گونه تبليغ رسانه‌هاي اجتماعي، راديويي و يا شبکه‌هاي اجتماعي را تکميل مي‌کند. در حقيقت، محصولات تبليغاتي به موثرترين شکل تبليغات عمل ميکنند. 

هداياي تبليغاتي نسبت به هدف استفاده و يا متريال و يا موضوع کاري ميتوان دسته بندي نمود و  همين موضوع باعث شده تا داراي دسته بنديهاي گسترده و انواع بسياري باشند که در زير به برخي از آنها اشاره مينماييم:

 

·هداياي تبليغاتي اداري و مديريتي :

  • کاربردي هداياي تبليغاتي مديريتي به مجموعه هديه هايي اطلاق مي گردد که براي مخاطبين خاص ، مديران، افراد با جايگاه ويژه و مشتريان با ارزش مان در نظرمي گيريم و طبيعتاً سعي مي شود تا اينگونه از هدايا چه از نظر کيفيت و چه از نظر شکل، فرم و بسته بندي در بهترين حالت بوده و هديه اي نفيس، زيبا ، با ارزش و باشند.

1- ست مديريتي :

ست مديريتي از انواع متنوعي برخوردار است که به متناسب با ارزش مالي آن بعنوان هديه تبليغاتي ارائه مي شود.رايج ترين روش براي برقراري ارتباط با مديران شرکت هاي رقيب دادن هديه به آنان مي باشد.از انواع  هداياي تبليغاتي که در اين ست ها قرار مي گيرد مي توان به اين موارد متنوع  اشاره کرد که خودکار تبليغاتي ، فلش تبليغاتي ، ساعت تبليغاتي ، ابزار چندکاره تبليغاتي ، کيف پول تبليغاتي و ...ميتواند در اين ستها قرارداده شود. اين ست هاي تبليغاتي شامل ست مديريتي دوتکه، ست مديريتي سه تکه و يا حتي مي تواند شامل هداياي تبليغاتي بيشتري باشد که از خودکار، جاکليدي، کيف پول جيبي يا کيف پول پالتويي، جاکارتي، فلش مموري و غيره تشکيل شده است.

2- ست اداري روميزي :

ست اداري روميزي  از متشکل از چوب و چرم در طرحها و رنگهاي مختلف متناسب با ميز و دکور کسب و کار شما ميباشد. ست هاي روميزي کارمندي را ميتوان از بين پک هاي آماده متشکل از چوب و فلز که از 5 تيکه تا 13 تکه ميباشد و داراي رنگ بندي هستند انتخاب کرد.ست روميزي ارزان قيمت را ميتوان ازست هاي اداري روميزي چوب و فلز 5 تکه يا 6 تکه يا ست تک پلاستيکي که داراي دفتر تلفن نيز مي باشد انتخاب کرد. وسايل روي ميز اداري از قبيل  کازيه ، زير دستي ، منگنه ، پانچ ، جاي قلم و خودکار ، جاي کليپس و سوزن ته گرد ، جا چسبي بزرگ و کوچک ، جاي کاغذ يادداشت ، جاي تقويم ،سوزن  کش ، زير دستي مديريت ، کارد پاکت نامه باز کن ، ساعت روميزي ، قاب عکس روميزي مي باشد.

3- خودکار،خودنويس و روان نويس:

خودکار تبليغاتي و خودنويس و روان نويس تبليغاتي بعنوان يک ابزار کاربردي و قابل حمل در تمامي جلسات و امور روزمره در دستان مخاطبان شما خواهد بود. به همين دليل يکي از به اصطلاح گرم ترين و پر استفاده ترين ابزارهاي تبليغاتي براي برند و نام تجاري شما به شمار مي آيد. يکي از ويژگي هاي مهم اين نوع خودکارها دارا بودن قابليت حک و چاپ روي بدنه آن مي باشد که باعث ماندگاري نام تجاري برند شما در ذهن مخاطبين مي باشد.

4- سررسيد و سالنامه:

با پايان يافتن سال جاري و شروع يک سال جديد ديگر بازار تبليغات و تبريک و تهنيت داغ تر از گذشته خواهد شد کسب و کارهاي پيشرو و خلاق اين فرصت را غنيمت شمرده و از آن به عنوان بهترين زمان شناساندن برند خود استفاده خواهند کرد. به جرات ميتوان سررسيد سالنامه را بعنوان يکي از مفيد ترين و موثر ترين کالاهاي تبليغاتي معرفي کرد که هم ميتواند به ارائه دهنده ي آن سود رساني کند و هم ميتواند براي دريافت کننده آن مفيد باشد. ارائه دهنده ميتواند نام و لوگوي خود را معرفي کند و استفاده کننده ميتواند مهم ترين رويدادهاي خود را نظير سر رسيد چک ، جلسات آينده را در تاريخ مورد نظر يادداشت کند

 

برچسب ها: هدیه,تبلیغاتی,بهترین,روش,برای,بدست,آوردن,و,حفظ,بازار,
[ يکشنبه 25 آبان 1399 ] [ 10:43 ] [ کاووسی فر ]
[ ]

نام انواع عطر و ادکلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

نام انواع عطر و ادکلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر به چه معناست؟

انواع عطر و دانستن نام انواع عطر و ادکلن و اصطلاحات مربوط به عطر هنگام خريد عطر و خريد ادکلن از فروشگاهها مانند يک کتابچه راهنما عمل ميکند.

انواع عطر و نام انواع عطر از جستجوهاي مکرر در گوگل است. شما هم هنگام خريد عطر يا جستجوي آنلاين در اينترنت با کلماتي در اسامي عطرها مواجه شده باشيد که به نظر در اسم چند عطر ديگر قبلا آن را مشاهده کرده ايد. و هم براي دانستن علت کاربرد آن کنجکاو شده باشيد و هم دوست داشته باشيد معناي آن ها را بدانيد.

هر زمان که قصد خريد انواع عطر  داريم، بعد از تعريف بوي مورد نظرمان به فروشنده، از او مي‌خواهيم عطري را پيشنهاد کند که ماندگاري بالايي داشته باشد و حداقل به ميزان هزينه‌اي که براي آن در نظر مي‌گيريم، بتوانيم از رايحه خوشش لذت ببريم. خريد عطر مي‌تواند با اصول و ترفندهايي همراه باشد که در انتخاب يک عطر مناسب تأثيرگذار است. با وجود اينکه شرط اول انتخاب عطر براي هر فردي بوي آن است، ولي مسائل ديگري از قبيل قيمت عطر و ماندگاري آن هم به نوبه خود از اهميت بالايي برخوردار است. براي اينکه بتوانيد انتخاب صحيحي داشته باشيد و با آگاهي به مغازه و فروشگاه فروش عطر روانه شويد، لازم است اطلاعاتي در زمينه انواع عطر  به دست آوريد

گاهي اوقات هم اين کلمات و تشابهات اسمي که در انواع عطر و ادکلن بر روي جعبه و شيشه ديده ميشود  شما را سر در گم  ميکند مخصوصا وقتي که مي بينيد ظاهر برخي عطرها خيلي به هم شبيه هستند. اينجاست که دوست داريد تا بفهميد چه منطقي پشت اسم گذاري عطرها و برخي اصطلاحات عطر  بين کمپاني هاي توليد عطر رايج است.

واقعيت امر اين است که اين اسامي با منطق استفاده مي شود. و معاني به خصوصي دارد که دانستن آن شما را در انتخاب عطر دلخواهتان کمک مي کند. همينطور وقتي که روي جعبه يا شيشه ي عطرها کلماتي را مشاهده مي کنيد که هم زياد تکرار مي شوند و هم براي شما نا مانوس هستند.حتي وقتي که ميخواهيد اسم عطر خود را به سايرين بگوييد با اين مشکل مواجه هستيد که ذکر اين کلمات ضروري است يا خير. در ضمن خيلي بيشتر دلتان مي خواهد که وقتي آن را براي ديگران بازگو مي کنيد استرس غلط تلفظ کردن آن را نداشته باشيد.

ما در نوشته پيش رو دانستن نام انواع عطر به زبان فرانسه و ايتاليايي و انگليسي را براي شما تا حدودي حل کرده ايم. شما با خواندن اين مقاله ديگر به سادگي مي توانيد عطرهاي گوناگون را با تلفظ صحيح بخوانيد، با اصطلاحات عطر ها آشنا شويد و به طور کامل اسم آن را با معاني درست اين اصطلاحات درک کرده و تلفظ کنيد. و متوجه تفاوت دقيق عطرهاي گوناگون با اسم هاي مشابه شده و آن ها به راحتي تلفظ هم بکنيد.

انواع عطر | نام انواع عطر

انواع عطر | نام انواع عطر

به تصوير بالا با دقت توجه کنيد. روي جعبه و شيشه عطر معمولا نام و اطلاعات کلي عطر ذکر ميشود در حالي که در پشت جعبه معمولا اطلاعات مربوط به محتويات و شرکت سازنده و بارکد آورده ميشود. زير جعبه معمولا جاي مختص بچ کد و بارکد محصول است و اطلاعات دقيقي از سال ساخت به شما ميدهد.

نام انواع ادکلن – اصطلاحات رايج روي جعبه و شيشه عطر

Pour (تلفظ فرانسوي: پووغ)
به زبان فرانسوي حرف اضافه به معناي ” براي” مي باشد.

Homme (تلفظ فرانسوي: اوم)
به زبان فرانسوي به معناي ” مرد” مي باشد. بر اين اساس ترکيب Pour Homme که روي عطرهاي مردانه زياد ديده مي شود به معني ” براي مرد” مي باشد. مثال: azzaro pour homme

Femme (تلفظ: فم)
به زبان فرانسوي به معناي ” زن” مي باشد. بر اين اساس ترکيب Pour femme که روي عطرهاي زنانه زياد ديده مي شود، به معني ” براي زن” مي باشد.

Uomo (تلفظ ايتاليايي: اوومّو)
به زبان ايتاليايي به معناي ” مرد” مي باشد.

Donna (تلفظ ايتاليايي: دُنّا)
به زبان ايتاليايي  به معناي ” زن” مي باشد. مثال: valentino uomo ,valentino donna

Eau (تلفظ:  O)
به زبان فرانوسوي به معناي ” آب” مي باشد. وقتي در اسم يک عطر اين کلمه به صورت تنها استفاده شود، به معني ملايم تر بودن آن عطر به نسبت سري هاي قبلي آن است. توجه به اين نکته مهم است که چنانچه بدين صورت ذکر شود ” Eau de Toilette”  يا ” Eau de Parfum” معني متفاوتي دارد. و نشان دهنده استانداردي از غلظت روغن عصاره ي عطر يا همان Essential oil مي باشد.

L’Eau (تلفظ: لُ)
وقتي کلمه ي Eau همراه با پيشوند L همراه باشد.معرفه مي شود. در حقيقت کارکرد “L ” قبل کلمه در زبان فرانسه مانند کاربرد “The” در زبان انگليسي است. اما علت اصلي استفاده از اين پيشوند در اسم برخي از عطرها تاکيد روي آن است.

Cologne
اسم شهري در آلمان است. و جايي که اولين عطر به صورت صنعتي و مدرن امروزي در آن توليد شده. که به مرور زمان به مترادفي براي کلمه ي عطر به معناي امروزي تبديل شده است.(در امريکا به عطر مردانه گفته ميشود) اگر روي شيشه ي عطر خود اين کلمه را به صورت تنها ديديد، به معني عطر مي باشد.

برخي سازنده ها نسخه کلون يا به صورت عاميانه کلوژن محصول خود را توليد ميکنند که معمولا بهترين رايحه در نسخه کلون وجود دارد به طور مثال گرلن ايده ال مردانه کلون.

Eau de Cologne
وقتي روي شيشه ي عطر اين عبارت را ديديد به معناي غلظت کمتر روغن عطر کمتر از Eau de Toilette مي باشد. و حدودا بين ? تا ? درصد است.

Fraiche (تلفظ به فرانسوي: ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي تازه مي باشد. عطرهايي که اين کلمه در اسم آن ها هست داراي رايحه اي خنک مي باشند و حس تازگي و طراوت ايجاد مي کنند.

Eau Fraiche (تلفظ به فرانسوي: اُ ف غِيش)
به زبان فرانسوي به معناي آب تازه است. هنگامي که اين ترکيب را در اسم عطر مشاهده کرديد، به اين معناست که غلظت روغن عطر در آن از حالت Eau de Toilette کمتر است.

Toilette (تلفظ: تويلت)
به فرانسوي به معناي توالت (دستشويي) يا هر آنچه به تميزي برگردد مي باشد. البته ترکيب اين کلمه با Eau de معني کاملا متفاوتي را ايجاد مي کند. و آن عطر است. عطري که غلظت روغن عطر يا Essential oil  در آن بين ? تا ? درصد مي باشد.

EDT
مخفف کلمه ي Eau de Toilette مي باشد.

Parfum  (تلفظ: پاغفوم)
اين کلمه معادل فرانسوي Perfume و به معناي عطر است. وقتي روي شيشه ي يا جعبه ي عطر به تنهايي اين کلمه را مشاهده کرديد به اين معناست که غلظت ماده ي عطري يا Essential oil در آن عطر بيشترين ميزان ممکن يعني بين ?? تا ?? درصد مي باشد.

Eau de Parfum (اُ دُ پاغفوم)
هنگامي که روي شيشه با ترکيب Eau de parfum مواجه شديد. يعني غلظت ماده عطري يا همان Essential Oil  در عطر بين ? تا ?? درصد است.

EDP
مخفف کلمه ي Eau de Parfum مي باشد.

Le Parfum (تلفظ به فرانسوي: لِ پاغفوم)
به همان معناي Eue de Parfume  مي باشد. اين ترکيب در اسم عطر استفاده مي شود. Le  که در ابتدا آماده نقش The را در انگليسي دارد. و کلمه را معرفه مي کند. تاکيد در اينگونه عطرها بروي Eau de Parfum  بودن آن ها به نسبت مدل هاي قبلي است.

Elixir (تلفظ فرانسوي: اليکسيغ)
به فرانسوي و انگليسي به معناي اکسير است. ولي در اسم عطرها وقتي استفاده مي شود به اين معني است که غلظت روغن عطر در آن عطر از مدل هاي قبلي خود بيشتر است. و از غلظت معمول Eau de Parfum هم کمي بيشتر مي باشد.

Intense (تلفظ فرانسوي: آنتُنس- تلفظ انگليسي: اينتنس)
در هر دو زبان به معناي شديد مي باشد. هنگامي که اين کلمه در اسم عطر به کار مي رود به معني شدت بيشتر بوي آن عطر نسبت به مدل هاي قبلي است. و به اين معناست که اين عطر از مدل هاي قبلي خود ماندگاري و قدرت بيشتري در پخش بو دارد.

Extreme (تلفظ فرانسوي: اکستغِم – تلفظ انگليسي: اکستريم)
به هر دو زبان انگليسي و فرانسوي به معناي مفرظ و نهايت يک چيز مي باشد. در اسم گذاري يک عطر اشاره به شدت بالاي رايحه و غلظت بالاتر روغن عطر به علاوه استفاده از نت هاي با بوي سنگين تر در عطر مي باشد. Extreme به نسبت Intense درجه ي بالاتري از شدت رايحه ي عطر مي باشد.

Supreme (تلفظ انگليسي: سوپريم. تلفظ فرانسوي: سوپغِم)
به فرانسوي به همان معناي مفرط مي باشد. و تقريبا مترادف با  Extremeاست.

Absolute  (تلفظ به انگيسي: ابسُلوت)
به انگليسي به معناي مطلق مي باشد. در عطرهايي  هم که اين کلمه در اسم آن ها استفاده شده يعني، اين مدل شدت رايحه اي بسيار بيشتر از مدل هاي قبلي خود دارد.

انواع ادکلن با توجه وندهاي آنها:

انواع عطر با توجه وندهاي آنها: نکته قابل توجه اين است که هنگامي که اين کلمات (Intense, Extreme, Supreme, Absolute, Absolu)  در اسم عطر استفاده ميشود، رايحه ي عطر نيز به نسبت مدهاي قبلي خود تغيير کرده است و از نت هاي متفاوتي هرچند با اشتراک با مدل قبلي در آن استفاده شده است و بوي يکساني با مدلهاي قبل خود نخواهند داشت. هرچند که رايحه ي شبيه مدل هاي قبلي است.مثلا عطر ليليوم ابسولو

Absolu  (تلفظ به فرانسوي: ابسُلو)
مترادف فرانسوي کلمه ي”Absolute  ” مي باشد.

Floz  يا  .FL. Oz
واحد قديمي و سنتي سنجش مايعات يا همان اونس. معادل ????? ميليمتر مکعب. يا تقريبا همان ?? ميل است. روي شيشه هاي عطر اين واحد همراه با عدد درج شده است که همان حجم دقيق عطر است.

UAE (تلفظ: يو- اِي- اي)
مخفف شده ي Arabic Emirates  United به معني امارات متحده ي عربيه مي باشد. اگر زير شيشه ي عطر اين اسم را ديديد، به اين معني است که اين عطر وارد امارات شده و از آن جا خريداري شده است. لازم به ذکر است که اين مطلب دليلي بر فيک بودن عطر نيست.

Edition
نسخه هاي اصلاح شده ي عطر با تغييرات مورد نظر. مثلا برخي تغييرات در رايحه يا بسته بندي و…  که در اسم عطر اين کلمه استفاده شده و شيشه ي عطرهم تغييراتي به نسبت مدل هاي قبلي خود در بسته بندي و شيشه ي عطر خواهد داشت.

Limited edition(ليميتد اديشن)
محصولاتي که به صورت مقطعي و محدود توليد مي شوند. که معمولا هم به زودي ناموجود خواهند شد. علت اين امر محدود بودن مواد اوليه ي توليد آن عطر است. و به همين خاطر امکان توليد آن عطر در بلند مدت براي سال هاي سال وجود ندارد. در اينگونه عطرها در از اين کلمه استفاده مي شود.

Vol

اصطلاحا به معناي حجم روي شيشه ي عطر مي باشد.

Aqua – Acqua – Aqva (تلفظ: آکوآ)
هر سه به معناي آب يا آبي مي باشد. عطرهايي که يکي از اين کلمات در اسم آنان وجود دارد يعني نت هاي آبي يا دريايي در آن غالب است. اين عطرها خنک مي باشند. مانند Bvlgari Aqva Pour Homme که به معناي عطر بولگاري آبي براي مردان مي باشد.

نکته: اختلاف در نوشتار اين سه کلمه به اين دلايل مي باشد:

Aqua: نوشتار زبان انگليسي اين کلمه است.

Acqua: نوشتار زبان اسپانيولي اين کلمه است.

Aqva: نوشتار خاص برند بولگاري است.

Oud (تلفظ: اوود)
به معناي چوب عود مي باشد. وقتي در اسم عطر اين کلمه به کار مي رود يعني ترکيب غالب رايحه ي عطر عود است.

Amber
به معناي کهربا مي باشد. صمغي که پس از سالها تبديل به سنگ شده است و بوي سنگين و خاصي دارد. وقتي در اسم يک عطر اين کلمه به کار مي رود يعني بوي غالب آن عطر از کهرباست.

Bois (تلفظ فرانسوي: بوآ)
به فرانسوي به معناي چوب مي باشد. عطرهايي که در اسم آن ها از اين کلمه استفاده شده. به اين معني است که اين عطر بوي چوبي دارد.

Vetiver (تلفظ به فرانسوي: وِتيوِغ)
به فرانسوي اسم گياه خس خس مي باشد. خس خس گياهي علفي با ريشه هاي کلفت و زخيم است. بوي چوبي و علفي خنک و خاکي دارد و کمي هم بوي مشک مي دهد. در عطرسازي کاربرد فراوان دارد. به خصوص در عطرهاي لاکچري. عطرهايي که اين کلمه در اسم آن ها وجود دارد، داراي بوي غالب خس خس مي باشد.

Musk (تلفظ به انگليسي: ماسک)
به انگليسي و فرانسوي (Musc) به معناي مشک مي باشد. بوي گرم و شيرين و خاص که از بدن آهوي ختني گرفته مي شود. البته مدل هاي مصنوعي آن بيشتر در صنعت عطرسازي استفاده مي شود. هنگامي که اين کلمه در اسم عطر به کار برده شود به اين معني است که اين عطر بوي غالب مشک دارد.

Tobacco (تلفظ به انگليسي: توباکو)
به انگليسي به معني تنباکو مي باشد. عطرهايي که اين کلمه در اسم آن ها ديده مي شود به اين معني است که بوي غالب آن ها تنباکو مي باشد.

Vanilla (تلفظ به انگليسي: وِنِلا)
به انگليسي و فرانسوي به معناي وانيل مي باشد. بوي آشناي شيريني ها. که رايحه ي شيرين و گرم گل وانيل است. عطرهايي که در آن اين کلمه استفاده شده داراي بوي غالب وانيل مي باشند.

Bouquet (تلفظ به فرانسوي: بوکّه – تلفظ به انگليسي: بووکِي)
به فرانسوي و انگليسي به معناي” دسته گل” مي باشد. هنگامي که اين کلمه در اسم عطر استفاده مي شود به اين معناست که رايحه ي عطر ترکيبي از بوي گل هاست.

Essence ( تلفظ به انگليسي: اِسِنس)
به معناي عصاره يا همان اسانس مي باشد. کاربرد آن در اسم عطرها به اين معني است که مواد اوليه ي عطر بيشتر طبيعي است.

Pure (تلفظ به انگليسي: پيور)
به انگليسي به معناي خالص مي باشد. استفاده ي آن در اسم برخي ها بيشتر حالت تجاري دارد. و بيان اين مطلب است که عطر از مواد اوليه ي درجه يک و با کيفيت تهيه شده است.

noir (تلفظ فرانسوي: نواغ)
به فرانسوي يعني سياه. اما هنگام استفاده در اسم گذاري عطرها، به معني وجود تلخي در رايحه ي عطر مي باشد.

Tendre (تلفظ به فرانسوي: تُندغ)
به فرانسوي به معناي لطيف و حساس مي باشد. هنگامي که اين کلمه به اسم عطر اضافه مي شود، معمولا دو معني دارد . يا اينکه عطر به نسبت مدل هاي قبلي خود داراي بويي لطيف تر مي باشد . يا اين که داراي بويي شيرين تر و دوست داشتني تر است. اين تفاوت در بوي عطر است . نه لزوما در غلظت ماده عطري.

Eau Tendre (تلفظ به فرانسوي: اُ تُندغ)
همان طور که بيان شد. Eau به معناي آب مي باشد و وقتي در صنعت عطر با چيزي ترکيب مي شود به معناي ملايم تر شدن و کمتر شدن غلظت ماده ي عطري مي باشد. با توجه به اين نکته، Eau Tender يعني هم عطر ملايم ترشده است. و هم داراي رايحه ي لطيف تر يا شيرين تر و دوست داشتني تري نسبت به مدل هاي قبلي مي باشد.

Prive (تلفظ به فرانسوي: پغيوه)
به فرانسوي به معناي خاص و اختصاصي مي باشد. استفاده از آن در اسم عطرها کاربرد تجاري دارد. و به ممتاز بودن و خاص بودن عطر اشاره مي کند.

Sensual (تلفظ به انگليسي: سنشوال)
به انگليسي به معني برانگيزاننده و تحريک کننده است. استفاده از آن در اسامي عطر ها هم اشاره به هوس انگيز و تحريک کننده بودن بوي عطر دارد.

Nuit (تلفظ فرانسوي: نويي، nooyee)
به فرانسوي به معناي شب مي باشد. عطرهاي که در اسم آن ها اين کلمه استفاده شده است. رايحه اي به نسبت مجلسي دارند و براي استفاده در شب طراحي شده اند.

منبع:

https://liliome.ir

 

برچسب ها: نام,انواع,عطر,و,ادکلن,,اصطلاحات,رایج,روی,جعبه,و,شیشه,عطر,به,چه,معناست؟,
[ جمعه 21 خرداد 1400 ] [ 12:26 ] [ کاووسی فر ]
[ ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد